وقت سفر

وقت سفر

آژانس مسافرتی وقت سفر مجری تخصصی تور خارجی و داخلی و رزرو هتل در تمام مقاصد گردشگری، تورهای لحظه آخری، تور های ارزان
وقت سفر

وقت سفر

آژانس مسافرتی وقت سفر مجری تخصصی تور خارجی و داخلی و رزرو هتل در تمام مقاصد گردشگری، تورهای لحظه آخری، تور های ارزان

راهنمای سفر به فیلیپین

مجمع الجزایری به نام فیلیپین در جنوب شرقی آسیا که از بیش از هفت هزار جزیره در میان دریای فیلیپین و دریای چین تشکیل شده.این مجمع الجزایر به داشتن سواحل زیبا و بی نظیر مشهور است که دلیل اصلی جذب توریست به این منطقه میباشد.وقت سفر در راهنمای سفر به فیلیپین قصد دارد اطلاعات کامل و کاربردی برای سفر به این مجع الجزایر در اختیار مسافرین قرار دهد با ما همراه باشید...

اطلاع از  تورهای لحظه آخری و قیمت پایین

فیلیپین موقعیت جغرافیایی فیلیپین

 

کشور فیلیپین یک کشور جزیره ای مستقل در جنوب شرقی آسیا واقع در غرب اقیانوس آرام است که مرز خاکی مشترکی با همسایگان خود ندارد.۱۰ درصد مردم فیلیپین مسلمان و بقیه آنها به ادیان مسحیت از شاخه های مختلف می باشند. خاک فیلیپین از لحاظ وسعت به اندازه یک پنجم کشور ایران می باشد.

فیلیپین , وقت سفر

 

مانیل،پر جمعیت ترین شهر این کشور با جمعیتی حدود پانزده میلیون نفر میباشد.فیلیپین کشوری نزدیک به خط استوا است.از دیگر شهر های مهم و توریستی این کشور سبو نام دارد که دومین شهر پرجمعیت فیلیپین می باشد.

 

موقعیت جغرافیایی فیلیپین

 

مساحت جزیره های فیلیپین روی هم رفته بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع است و تقریبا نیمی از آن را جنگل ها تشکیل داده اند.جزایر عموما به سه گروه تقسیم می شوند: جزایر لوزون، میندانائو و ویسایا جزیره 

لوزون:شمالی ترین جزیره در فیلیپین است که از لحاظ وسعت از بقیه جزایز پهناور تر است پایتخت این کشور (مانیل) نیز در آن قرار دارند.جزیره های نزدیک به نام میندورو و ماریندوک نیز جزو لوزون هستند. 

میندانائو:در بخش دیگر فیلیپین، دومین جزیره بزرگ یعنی میندانائو قرار گرفته است.

ویسایا:در نهایت به یک جزیره فشرده شده می رسیم که به ویسایا معروف است.۷جزیره اصلی در این بخش قرار دارند که به نام های پانای، نگروس، کبو، بوهول، لیته، سامار، ماسبات معروف هستند.کبو جزیره مرکزی این گروه است و شهر آن یکی از جاذبه های توریستی فیلیپین محسوب می شود. 

همسایگانی که در اطراف این کشور قرار دارند عبارتند از: 

از شمال غرب با تایوان و چین 

از شمال شرق با ژاپن از جنوب با اندونزی 

از جنوب غربی با مالزی، تایلند،سنگاپور 

از شرق دریای فیلیپین 

از غرب، دریای چین جنوبی 

نقشه فیلیپین , وقت سفر

 

تاریخچه فیلیپین

 

این کشور در گذشته یک مرکز بازرگانی به شمار میرفته است.در همان زمان نخستین اروپایی ها به این جزیره پا گذاشتند،فیلیپین طی زمان های مختلفی از تاریخ خود به استعمار کشورهای گوناگونی همچون آمریکا،ژاپن و... در آمده است.این کشور در جنگ جهانی دوم به تصرف ژاپنی ها در آمد و در سال 1946 در حالی که مانیل به صورت کامل ویران بود،به استقلال رسید و در 12 ماه ژوئن،حکومت جمهوری در این کشور به وجود آمد.آمریکا تاثیرات زیادی بر روی کشور فیلیپین گذاشته است به طوری که جامعه فیلییپین تلفیقی از فرهنگ آسیایی و کاتولیک اسپانیایی و سرمایه داری آمریکاست.

عکس قدیمی فیلیپین , وقت سفر

آب و هوای کشور فیلیپین

 

فیلیپین به دلیل موقعیت جغرافیایی و جزیره ای بودن آن دارای آب وهوای گرمسیری دریایی است که در بیشتر بخش های آن سطح رطوبت هوا زیاد است. باران های موسمی در طول سال به همراه طوفان های موسمی در فیلیپین دیده می شود و به خاطر همین باران ها است که این همه جنگل بارانی در این کشور دیده می شوند. هوا نیز در این کشور دمایی بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد دارد که در برخی از ماه ها و شهرها متغیر است. اما به طور کل رطوبت هوا در این کشور را می توان بین ۳۶% تا ۹۰% تخمین زد. یکی از پدیده های طبیعی معمول که در فیلیپین اتفاق می افتد،زلزله می باشد.

بهترین زمان سفر

 

ماه های خشک فیلیپین بین آبان و فروردین میباشد.این برهه زمانی بین گردشگران بیشترین محبوبیت را دارد زیرا در این زمان قابلیت دسترسی به بیشتر مناطق کشور وجود دارد.با این حال دمای هوا در اسفند و فروردین بالاتر است،پس اگر می خواهید که هوای خنک تری داشته باشید بهتر است بین ماه های آذر تا فروردین به این کشور سفر کنید. 

ماه های اردیبهشت تا مهر فصل بارانی است. در این زمان باران های زیادی می بارد اما این باران ها همیشگی نیست.شما اگر در این فصل به فیلیپین بروید،می توانید از هوای گرم و آفتابی و سواحل آن در حالی لذت ببرید که گردشگران کمتری در کشور هستند و جنگل ها و مزارع سرسبزتر از مواقع دیگر دیده می شوند.

اگر میخواهید سفری با بودجه کم داشته باشید، بهتر است ماه اردیبهشت و یا آبان را انتخاب کنید. زیرا این فصل،فصل افول گردشگری است که می توانید قیمت های کمتری را برای خدمات مختلف هزینه کنید. 

هتل های پیشنهادی وقت سفر در فیلیپین

 
  • هتل صوفیلت پلازا مانیل | Sofitel Philippine Plaza Manila

یکی از هتل های ۵ ستاره این کشور به نام صوفیلت پلازا است،که می توان گفت از هتل های مجلل و باشکوه شهر مانیلا در فیلیپین به شمار می رود.این هتل از موقعیت جغرافیایی خوبی بهره می برد. 

آدرس: فیلیپین – مانیل Atang Dela Rama، Manila، Metro Manila، Philippines 

صوفیلت پلازا , وقت سفر

  • هتل واترفرانت | Waterfront Cebu City Hotel & Casino 

با توجه به امکاناتی که این هتل 4 ستاره دارد شما می توانید اقامتی خاطره انگیزی را تجربه کنید از امکانات آن می توان به اتاق کنفرانس و اتاق کسب و کار، استخر، رستوران و پارکینگ اشاره کرد. 

آدرس: فیلیپین – سبو Waterfront Dr، Cebu City، Cebu، Philippines 

هتل واترفرانت فیلیپین , وقت سفر

  • سوییت های باغ شهر | City Garden Suites 

هتل ۳ستاره ی مانیلا سوییت باغ شهر دارای گواهینامه ایزو ۲۰۰۸ می باشد و از امکانات رفاهی آن نظیر رستوران، سالن بار، جکوزی و ... میتوان نام برد. 

آدرس: فیلیپین – مانیل ۱۱۴۰ A Mabini St، Ermita، Manila، ۱۰۰۰ Metro Manila، Philippines 

سوییت های باغ شهر فیلیپین , وقت سفر

  • هتل کنفرانس | Quest Hotel and Conference Center

از دیگر هتل های ۳ ستاره کشور فیلیپین هتل کنفراس است که در شهر سبو واقع می باشد. این هتل دارای امکانات کامل رفاهی نظیر تهویه هوا اتاق ها، وای وای و پارکینگ می باشد و شما میتوانید با خیال راحت اقامت امن و فوق العاده ای را تجربه کنید. 

آدرس: فیلیپین – سبو Lot ۳ Blk ۱۳ Archbishop Reyes Ave، Cebu City، ۶۰۰۰ Cebu، Philippines 

هتل کنفرانس فیلیپین , وقت سفر

خورد و خوراک در فیلیپین

 

غذاهای فیلیپینی از فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است که تاریخ آن را شکل داده است. غذاهای این کشور ترکیبی از غذاهای هندی، چینی، مالایی، اسپانیایی، اروپایی و آمریکایی است.اگر چه غذاهای آن مثل بسیاری از همسایگانش مانند تایلند و ویتنام معروف نیست، اما باید بدانید که غذاهای فیلیپینی از تمام غذاهای آسیای جنوب شرقی کمتر تند است.این کمتر تند بودن فقط در این مورد است که به جای ادویه های تند،عطر و طعم غذای فیلیپینی بیشتر به سیر، پیاز و زنجبیل وابسته است.

اگر در فیلیپین غذای مقرون به صرفه میخواهید باید غذای خود را از دکه و بوفه های غذا خوری تهیه کنید.در این دو حالت غذاها بسیار ارزان تمام می شوند. البته دکه های غذاخوری معمولا غذاهایشان را از زمان خیلی قبل آماده می کنند و شاید خیلی سالم نباشند.

آن هایی که به غذای برنجی علاقه مند هستند،باید بدانند که در فیلیپین معمولا برنج را در سه حالت غذایی خواهید یافت:

سینانگاگ | Sinangag :برنج با سیر سرخ شده که همراه با سبزیجانت، میگو و یا ماهی سرو می شود. 

سیانگاگ , وقت سفر

بیبینگکا | Bibingka : کیک برنج با پنیر و تخم مرغ 

بیبینگکا فیلیپین , وقت سفر

پنسیت | Pancit: یک نوع نودل که از فرهنگ چینی الهام گرفته است که به روش های مختلفی با مواد مختل مانند سبزی، میگو، گوشت و … پخت می شود.

پانتیک , وقت سفر

رستوران های پیشنهادی در فیلیپین

 
  • غذای محلی رابینسون | Robinsons Place Food Court 

برای تست کردن طعم غذاهای فیلیپینی می توانید رستوران رابینسون در مانیل را تجربه کنید.این رستوران از محبوب ترین رستوران ها در این شهر می باشد چرا که هم طعم غذاهای آن لذیذ است و هم سطح قیمت پایینی دارند. 

آدرس: فیلیپین – مانیل ۳۵۰ Pedro Gil St، Ermita، Manila، ۱۰۰۰ Metro Manila، Philippines 

رابینسوس فیلیپین , وقت سفر

  • رستوران اسپیرال | Spiral

یکی از رستوران های بین المللی در شهر مانیل فیلیپین رستوران Spiral است، این رستوران با ارائه انواع غذاهای بین المللی، ایتالیایی، فرانسوی، چینی، ژاپنی، آمریکایی، هندی، سوشی، اروپایی، آسیایی، تایلندی، کره ای، سنگاپوری، اروپای مرکزی، آمریکای مرکزی و دوستانه توانسته محبوبیت خاصی بین مردم این شهر و توریست های خارجی پیدا کند.

آدرس: فیلیپین – مانیل Sofitel Plaza Walkway، Pasay، Metro Manila، Philippines 

رستوران اسپیرال فیلیپین , وقت سفر

  • رستوران وای ینگ | Wai Ying

اگر به دنبال رستورانی ارزان قیمت هستید می توانید به Wai Ying بروید.در این رستوران منوی غذایی متنوعی از غذاهای چینی و آسیایی سرو می شود، که هم طعم خوبی دارد و هم قیمت ارزانی 

آدرس: فیلیپین – مانیل ۸۰۶ Benavidez St، Binondo، Manila، ۱۰۰۶ Metro Manila، Philippines 

رستوران وای یینگ فیلیپین , وقت سفر

  • رستوران عرشه آسمان در هتل بیلیف | Sky Deck on Bayleaf Hotel

رستوران عرشه آسمان در هتل بیلیف از محبوب ترین رستوران های این شهر است. اینجا بهترین نقطه برای دیدن مانیل در یک زاویه بسیار منحصر به فرد است که تنها از عرشه آسمان دیده می شود. عرشه آسمان هر روز از ساعت ۵ بعدازظهر باز است. کباب در تعطیلات آخر هفته، فقط روزهای جمعه و شنبه ارائه می شود.

آدرس: فیلیپین – مانیل ۵۱ Victoria St، Intramuros، Manila، ۱۰۰۲ Metro Manila، Philippines 

رستوران عرش آسمان , وقت سفر

جاذبه های دیدنی فیلیپین

 
  • صخره های دریایی | Tubbataha

این صخره ها در دریای سولو واقع شده اند و به عنوان یکی از نقاط گردشگری پارک حفاظت شده‌ محسوب می‌شوند و تحت حفاظت های شدید دولت می باشند. دو جزیره ی مرجانی شمالی و جنوبی این صخره ها را تشکیل داده و توسط یک کانال عمیق به ارتفاع ۸ متر انها را از هم جدا کرده است . این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق دریایی برای شناگران است.توصیه می شود گردشگران بین ماه های اپریل تا ژوئن به این منطقه سفر کنند، چراکه دریا در این فصل بدون موج و آرام است و می توان غواصی خوب و لذت بخشی را در این منطقه تجربه کرد. 

صخره دریایی فیلیپین , وقت سفر

  • آتش فشان | Mayon

این آتش فشان که در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده به خاطر شکل مخروطی اش به شهرت رسیده است.حیات وحش اطراف این آتش فشان موجب شده که این منطقه بین عکاسان طبیعت به شهرت برسد.لازم است بدانید که Mayon فعال ترین آتش فشان فیلیپین است و در طول ۴۰۰ سال گذشته ۴۹ بار فوران کرده.در ماه های فوریه بیشترین فعالیت های آتش فشانی را در این کوه مخروطی شاهد هستیم.

آتش فشان فیلیپین , وقت سفر

  • مزرعه های پلکانی برنج | Banaue

این مزارع یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگران و تور مسافرتی در فیلیپین به حساب می آیند. این مزارع که بر روی شیب کوه احداث شده اند در حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارند.کشاورزان در این مزارع به صورت سنتی به کاشت برنج مشغولند.زیبایی بی نظیر زمین های کشاورزی این ناحیه موجب حیرت مسافرین خواهد شد.

مزرعه پلیکانی , وقت سفر

  • تپه های شکلات

یکی از ویژه ترین جذابیت های توریستی فیلیپین تپه های شکلاتند.این تپه ها از پدیده های زمین شناسی به حساب می آیند،به صورت پراکنده در اندازه های تقریبا یکسان بین پوشش جنگلی این جزیره سر از خاک برآورده اند عنوان یکی از معروف ترین جذابیت های توریسیتی فیلپین را داراست. 

تپه های شکلات فیلیپین , وقت سفر

سوغاتی های فیلیپینی

 

- اجناس آنتیک یا عتیقه:این ظروف را در اطراف مانیل میتوان یافت. 

- لباس:در بازار های حراجی میتوانید لباس هایی با قیمتت کمتر از 3 دلار پیدا کنید. اگر شما لباس های مارک را ترجیح می دهید، مترو مانیل دارای بسیاری از برندهای خارجی در اطراف شهر است که عمدتا در منطقه تجاری مکیتی قرار دارد. 

- گلدوزی: گلدوزی بهترین خرید است زیرا اکثر لباس های ملی از گل های پینیا (برگ نعناع) و سایر مواد خام ساخته شده است. آنهایی که دست ساز هستند گران تر از آنهایی هستند که توسط ماشین ساخته شده اند.

- زیورآلات: گردنبندهای نقره و مروارید در فیلیپین محبوب هستند. جواهرات دست ساز، ساخته شده توسط قبایل بومی فیلیپین در دسترس هستند، و جواهرات ساخته شده از چوب نیز فروخته می شوند. 

- تشک: در فیلیپین برگ های پاندان بافته شده و به تشک تبدیل می شوند که در هر منطقه متفاوت هستند. 

- چوبکاری: محصولات چوبی حک شده توسط قبایل بومی جزو سوغاتی های زیبای فیلیپین هستند.

اطلاعات کاربردی فیلیپین

 

زبان رسمی: فیلیپینی

واحد پول: پزوی فیلیپین 

کد کشور فیلیپین: ۰۰۶۳

شماره های اضطراری: شماره اضطراری همه واحدها (پلیس، آتش نشانی، آمبولانس و …): ۹۱۱ 

اختلاف ساعت با تهران: چهار ساعت و نیم از ایران جلوتر است. 

فرودگاه های کشور فیلیپین: 

فرودگاه بین‌المللی نینوی آکوئینو 

فرودگاه بین‌المللی باکولود-سیلای، 

فرودگاه بانتایان 

فرودگاه بین‌المللی مکتان-کبو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.